פרופ' ערן סגל מעריך: "גל אומיקרון משמעותי יהיה בישראל"

צבי טסלר No Comments on פרופ' ערן סגל מעריך: "גל אומיקרון משמעותי יהיה בישראל"

על פי נתוני התפשטות זן האומיקרון במדינות אחרות, פרופ' ערן סגל מעריך כי גל משמעותי יהיה בישראל. סגל מבקר כי את הזמן שנחסך עגד עתה ולא נוצל להתחסנות וקורא לציבור לצאת ולהתחסן

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרופ' ערן סגל מ"מכון ויצמן" מעריך היום (שבת) כי הגל החמישי המדובר עוד לפנינו "‏ממה שלמדנו השבוע, התרחיש הסביר ביותר הוא שיהיה גל אומיקרון משמעותי בישראל".

סגל לומד מהגלים במדינות אחרות כי ההתפשטות תהיה מהירה, "לפי מה שקורה במדינות אחרות, קצב העליה כנראה יהיה מאד מהיר: מרגע שיהיו כ-50 מאומתים בקהילה, ייתכן שתוך שבועיים-שלושה נעבור את השיא שראינו בדלתא (כ-10,000 ליום). להשוואה, בדלתא זה לקח 75 יום להגיע לשיא".

‏לכן אומר פרופ' סגל, "ברמה הלאומית, בינתיים הרווחנו זמן אבל לא ניצלנו אותו להתחסנות: עדיין 3 מיליון ברי חיסון לא התחסנו (בוסטר, ילדים, מנה 1) ועם מקדם שכבר מעל 1, צפוי גל משמעותי".

סגל קורא לציבור להגן על בריאותו ובריאות ילדיו, "ברמה האישית, מי שמתחסן מעלה מאד את ההגנה שלו גם מהדבקה, ועוד יותר מתחלואה קשה". סגל מוסיף כי "‏צריך לקוות שאומיקרון יהיה פחות אלים, בינתיים אין לזה עדויות, אבל בקרוב נדע מאנגליה, דנמרק ועוד מדינות שמקדימות אותנו בהתפשטות".

"אבל גם אם תהיה ירידה של פי 4 בסיכוי לחלות קשה, היתרון הזה יעלם אחרי שתי הכפלות (כשבוע או פחות באומיקרון), והפעם יהיה קשה לחיסונים להדביק את קצב ההתפשטות" מבהיר פרופ' סגל.



0 תגובות